Monday, March 12, 2007

خبرنگاری یا مهندسی مسئله اینست

چند روزی بود تو این دو راهی مونده بودم که که خبرنگار بمونم یا مهندس وقتی همه به خبرنگارا احترام کمی می ذارن و بلعکس به مهندس ها ارزش بالای چه کار باید کرد ...... چنتا چیزه که مدتیه منو سرخورده و افسرده کرده چند وقتی که خیلی ها به هم می گن بزن تو کار مهندسیت اما کرم خبر نمی ذاره از طرفی مدتیم هست که با یک سری ادم حرفه ای کار می کنم اما اونا اصلا تخصص من براشون مهم نیست و بر خلاف تمام دنیا که خبرنگارای تخصصی ارج و قرب دارن تو ایرانی جماعت تنها یک سری فیگورای روشن فکری تو خبرنگارا، مد شده که منو خیلی عذاب می ده بگذریم
چند روزه کارآموزیم تو مرکز تحقیقات ایران خودرو شروع شده صبح ها ازساعت 8 تا ساعت دو اونجام و بعد تا شبم می رم ایسنا،نصف شبم تو خونه مقالات و گزارش های جاهای مختلفو می نویسم یادمه همیشه ارزوم بود تو دنیای خبر تو جای مثل رویترز یا سی ان ن و نیویورک تایمز و بخش خودروی اونا کار کنم و تو خودرو هم تو مرکز تحقیقات بی ام و یا جنرال موتورز اما تا الان از کار مهندسی به مرکز تحقیقات و تو کار خبرم به خبرنگاری ارشد ایسنا رسیدم شکر، از الان باید پیشرفت کنم تا به ارزوهام برسم هنوز خیلی چیزا تو جفت این کارا هست که یاد بگیرم
مدتی بود تو این دو دلی بودم که خبرنگار بمونم یا مهندس مخصوصا از وقتی کار آموزیم شروع شده الان من تو کار خبرنگاریی خودم تو ایران اولم اما تو مهندسی تازه شروع کردم و تازه می خوام تمام سعی خودمو تو مهندسی بکنم و شاید تو چند ماه آینده کمی فعالیت خبریمو کم کنم
راستی امروز بعد از مدتی رفتم تو کتابخونه مرکز تحقیقات داشتم مجلات معتبر خارجیو ورق می زدم که رسیدم به انتخاب موتور سال که توش نظر 50 تا خبرنگار تخصصی لحاظ شده بود یکی یکی سابقشونو خوندم تمامشون مهندس های خبره ای بودن که خبرنگار خودرو بودن جوان ترینشونم یک خانوم انگلیسی سی ساله بود تازه تو این مجله بود که فهمیدم انجمن جهانی خبرنگاران خودرو وجود داره بعد از دیدن این مجله مسمم شدم... من باید هم خبرنگاریمو ادامه بدم هم مهندسیمو ولی از الان باید تو ترمم اخرین تمام سعیمو کنم تا پایان نامم بترکونه تا بتونم سربازیو مرکز تحقیقات بگذرونم و بعدشم مدتی کار کنم حرفه ای که شدم امیدوارم بتونم برم مرکز تحقیقات جی ام تو میشیگان راستی از فضای مرکز تحقیقاتم بگم که بر عکس اینکه فکر می کردم اونجا همه الافن همه دارن سخت کار می کنند یک سری مهندس های جون که اتفاقا یک خفنشونم که ارشد مکانیک شریفه داره رییس منه
جونم براتون بگه تو این مرکز تمام درها هم با کد امنیتی باز میشه البته کار ت من فقط محدود به محیط آزمایشگاست و در های اونجارو باز می کنه محیط خیلی جالبیه جایی که قلب خودرو طراحی میشه بسیار جالبه دمای کنترل شده سرورهای خفن کامپیوتری و کلی سنسور و تجهیزات آزمایشگاهی راستی حالا که من همه این حرف هارو زدم به نظر شما خبرنگاری بهتر یا مهندسی

No comments: